De Nederlandse samenleving

Mooie vloerkleden voor een gezellige kinderkamer

Een kleintje op komst? Van alle voorbereidingen die er nodig zijn is de inrichting van de babykamer misschien wel de leukste! Je verwelkomt je kleintje met alle liefde, dus ook van de plek waar je baby gaat slapen wil je daarom een gezellige ruimte maken die geborgenheid uitstraalt. Warmte, comfort en gezelligheid bereik je door een kinderkamer aan te kleden met een mooi vloerkleed.

Ook voor opgroeiende kinderen is een kindervloerkleed ideaal. Als kinderen lekker spelen doen ze dat bij voorkeur op de grond. Hier hebben ze alle ruimte om hun fantasie de vrije loop te laten. Een vloerkleed voegt extra warmte toe aan elke vloer en nodigt uit tot spelen. Bovendien zal een mooi kindervloerkleed in hun lievelingskleur of in een bepaald thema bij kinderen in de smaak vallen.

Inspiratie

Voor een babykamer volg je vooral je eigen smaak: de kleuren en patronen van een vloerkleed zal je dan ook aanpassen aan de rest van de inrichting. Pasteltinten en eenvoudige motieven worden hierin vaak toegepast. Later zal je peuter of kleuter kiezen voor meer uitgesproken kleuren. Ook afbeeldingen van dieren, prinsessen en piraten zijn dan favoriet. Tijdloos zijn de kleden met afbeeldingen van straten: als je kind graag met auto’s speelt zal het hier zeker blij mee zijn.

De wereld van schoolgaande kinderen wordt steeds groter. Ze krijgen hobby’s en ontwikkelen hun eigen interesses. De inrichting van hun kamer groeit met hen mee, dus ook een nieuw vloerkleed hoort erbij. Voor opgroeiende kinderen heeft Trendcarpet passende kleden, bijvoorbeeld met motieven uit de sport, zoals voetbal en basketbal. Voor kinderen die geïnteresseerd zijn in de wereld om hen heen zijn er vloerkleden met wereldkaarten. Ook deze zijn in diverse kleuren te krijgen, zodat ze werkelijk in elk interieur passen.

Mooi en praktisch

Een speciaal kindervloerkleed moet niet alleen mooi maar ook praktisch zijn. Het is handig als je het gemakkelijk kunt schoonmaken en stofzuigen. Voor kinderen met allergieën let je op de stof waarvan een kleed is gemaakt. Bij Trendcarpet vind je kindervloerkleden die aan al je eisen voldoen. Voor elke kinderkamer is er dan ook een geschikt tapijt te vinden.